بهار نارنج

عشق یعنی حالت خوب باشه
آلباتروس
آلباتروس پنجشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۹، ۰۲:۵۱ ق.ظ

66 ( برنامه نویسی و طراحی )

سلام سلام سلام امیدوارم عالی باشید

من خیلی ساله که عاشق برنامه نویسی هستم اما به دلیل نداشتن راهنما و اطلاعات کافی ، هیچوقت نتونستم شروع کنم . امشب یه پیجی داشت پیج محسن مدحج رو تبلیغ میکرد که با فالو کردنش با یکی دو تا پیج دیگه آشنا شدم و با یکم مطالعه حس کردم زبان پایتون مناسب ترین گزینه س نسبت به بقیه اما باز مطمئن نیستم 🤷🏻‍♀️
من علائقم رو میگم اگر کسی اطلاعاتی داره و میتونه بیشتر و بهتر راهنماییم کنه ممنون میشم 🙏
چند تا علاقه مندی دارم که یا باید یکیش رو انتخاب کنم ( یا زبان مورد علاقم یا پردرآمدترینش )
یا اگه زبانی هست که همه رو با هم پشتیبانی میکنه اونو انتخاب کنم . 
من علاقه مندی هامو به ترتیب علاقه میگم شما نظرتون رو بگید که چه زبانی مناسبه :
۱_ طراحی وبسایت
۲_ ساخت اپلیکیشن هم برای اندروید هم آیفون 
۳_ ساخت بازی
۴_ ساخت ربات در تلگرام
درآمد کدومش بیشتره و چرا ؟ و اینکه شما کدومو پیشنهاد میدید و زبان مناسبش رو هم پیشنهاد بدید لطفا
خیلی ممنونم که وقت گذاشتید و خوندید 🌸

Hossein Ahmadi Hossein Ahmadi Hossein Ahmadi علیرضا آهنی علیرضا آهنی نویسنده آشنا علیرضا آهنی نویسنده آشنا نویسنده آشنا نویسنده آشنا علیرضا آهنی
Last Comments :
Tags :
۱۱ عدد دیدگاه تا کنون ثبت شده است
  • Hossein Ahmadi
    ۱۷ شهریور ۰۰، ۰۰:۴۵
    Hossein Ahmadi

    آهان . پس بسیار موفق باشید :)

  • آلباتروس
    ۱۷ شهریور ۰۰، ۰۸:۵۴
    آلباتروس
    خیلی ممنون
  • Hossein Ahmadi
    ۱۶ شهریور ۰۰، ۱۳:۵۶
    Hossein Ahmadi

    آها راستی یه چیزی یادم رفت بگم . اینکه همه ی اینایی که گفتم در مورد انتخاب تخصص اصلی بود . برای شروع هرکدوم از اون موارد باید بیشتر از این چیزایی که گفتم تحقیق کنید که ببینید از کجا برای اونکار شروع کنید بهتره . یه نقشه راهی برای حرفه ای شدن تو هرکدوم از اونا و تمام تخصصه ای مربوط به کامپیوتر و برنامه نویسی وجود داره 

    موفق باشید .

  • آلباتروس
    ۱۶ شهریور ۰۰، ۲۳:۲۹
    آلباتروس
    خیلی ممنون

  • Hossein Ahmadi
    ۱۶ شهریور ۰۰، ۱۳:۵۱
    Hossein Ahmadi

    سلام . 

    ۱_ طراحی وبسایت : زبان های خیلی زیادی این روزا برای طراحی وبسایت وجود دارن . یک وبسایت به طور کلی دو بخش داره که برنامه نویس باید اون ها رو طراحی و کدنویسی کنه . یکی فرانت اند و دیگری بک اند . زبان های فرانت اند مثل html,css,javascript ,. .... و فریمورک های خاص هستند که روی بعضی از زبان ها وجود دارن . برای بک اند هم زبان هایی مثل PHP , node js , python , ... هستند .

    ۲_ ساخت اپلیکیشن هم برای اندروید هم آیفون : یکی از مطرح ترین زبان ها در برنامه نویسی اندروید ، زبان JAVA هستش . برای IOS هم زبان SWIFT خیلی مطرحه . البته زبانای دیگه هم وجود دارن من دوتا از معروف ترین هاشو گفتم .


    ۳_ ساخت بازی : اول از همه بگم که بازیسازی فقط نیازمند مهارت کدنویسی نیست . برای بازیسازی ممکنه بخوایم مدل های 3 بعدی یا 2 بعدی طراحی کنیم ، بنابراین باید یه سری از مهارت های طراحی و گرافیکی رو هم یاد بگیریم (البته تو سطح های نسبتا پیشرفته بازیسازی موارد گرافیکی نیازه. در مراحل اولیه با همون کدنویسی و یکم بلد بودن مهارت های کار با موتور بازیسازی میتونید بازی بسازید چون مدل های گرافیکی آماده روی اینترنت پره :) ) . برای ساختن بازی های مدرن (2 بعدی یا 3 بعدی) باید از موتور های بازی سازی (Game Engines) استفاده کنید . این موتور ها در اصل نرم افزار هایی هستند که میشه باهاشون بازی ها رو ساخت . داخل این موتور های بازیسازی کدنویسی ، طراحی و تمام مراحل ساخت بازی رو انجام میدید . بنابراین شما برای یادگیری مهارت بازیسازی باید برید و موتور های بازیسازی رو یادبگیرید در مرحله اول تا بتونید بازی های اولیه بسازید . بعدا میتونید با تقویت مهارت های گرافیکیتون خیلی بازیهاتونو پیشرفته تر کنید . اگه بخوام چند موتور معروف بازی سازی رو بهتون معرفی کنم اینان : unity , unreal , godot , ....  . یادگیری یونیتی بخصوص در ایران خیلی مناسبه چون اولا موتور خیلی معروفیه و بازی های زیادی باهاش ساخته شده . قابلیت ساخت بازی 3 بعدی و 2 بعدی رو به شما میده . و خوبیش اینه تو منابع فارسی خیلی زیاد آموزش ازش هست کافیه سرچ کنید آموزش بازیسازی با یونیتی کلی آموزش متنی و ویدیویی برای شما میاد . اما شاید بگید چرا اصلا باید موتور های بازی سازی وجود داشته باشن ؟ خب موتور های بازیسازی خیلی از کارای بازی رو برای شما به طور خودکار انجام میدن . مثلا مفاهیم فیزیک دنیای واقعی رو خودشون خودکار داخل بازیتون پیاده و شبیهسازی میکنن در صورتی که اگه خودتون میخواستید با کدنویسی خالی این مفاهیم فیزیک (مثل جاذبه و برخورد ها در بازی) رو در بازی پیاده کنید سال ها طول میکشید (اصلا اگه بشه چون باید کلی مهارت از کدنویسی تا مفاهیم فیزیک و ریاضیات بلد باشید) . 

    ۴_ ساخت ربات در تلگرام :  امروزه داخل زبان های برنامه نویسی خیلی زیادی کتابخونه های مخصوص برای ساخت ربات تلگرام وجود دارن . با زبان هایی مثل python یا PHP یا خیلی از زبان های دیگه میشه ربات های تلگرام ساخت . برای یادگیری کافیه تو اینترنت سرچ کنید مثلا آموزش ساخت ربات تلگرام در پایتون (البته به شرطی که خود پایتون رو در سطح نسبتا خوبی بلد باشیدا !! ) . این علاقتون رو میتونید بسته به اینکه زبان برنامه نویسی که باهاش کار میکنید ، خیلی راحت در کنار کار اصلیتون یادبگیرید چون زیاد مبحث خاص و حجیمی نداره . 


     

    تقریبا هر کدوم از این مواردی که گفتیم یه دنیایی برای خودشون دارن (غیر از بات تلگرام) .

     

     

    در مورد تمام اون 4 مورد که گفتید به غیر از ربات تلگرام ، اینکه همه ی اینارو چجوری یاد بگیرید بستگی به هدفتون داره . اینا هر کدومشون تو کشورمون بازار کار خودشون رو دارن که شما به شرط داشتن تخصص تو هرکدومشون میتونید وارد بازار کار بشید . نکته ای که هست اینه که شما نمیتونید متخصص همشون بشید . چون اینا هرکدومشون یه دنیای متفاوتی دارن برا خودشون . در نهایت تخصصتون باید یکیش باشه و بقیشو به صورت عمومی یاد بگیرید . منظورم اینه باید مشخص کنید قراره کدومشون شغل و تخصص اصلیتون بشه . این انتخاب میتونه بسته به علاقه و شرایطتون باشه . فرض کنید مثلا من میام میگم عاشق بازیسازی ام  ولی بقیشم دوس دارم . پس بازیسازی رو به عنوان تخصص اصلیم انتخاب میکنم و توش عمیق میشم روز به روز.  این دیگه میشه تخصص اصلی من که قراره وارد بازار کارش بشم . ولی بقیشم چون بهش علاقه دارم در حد عمومی یادشون میگیرم . اینکه میگم عمومی به معنی این نیست که مثلا بگم یکم قراره یادش بگیرم ممکنه خیلی خوب یادش بگیرم ولی به هر حال قرار نیست به اندازه تخصص اصلیم توش عمیق بشم حتی ممکنه ازش کسب درآمد هم بکنم ولی نه به جدیت و شدت تخصص اصلیم . اولویت میشه با همون بازیسازی که انتخاب کردم مثلا . 

     

    این موضوع که کدومشون در آمد بیشتری دارن خیلی مهمه ولی تنها نکته مهم این ماجرا هم نیست . علاقه شما هم خیلی مهمه پس انتخابی که شاید اصلا بهش علاقه ندارید ولی درآمد خوبی داره خیلی مناسب نیست  . اصولا یک شخص باید با رفتن به سمت علاقش کسب درآمد کنه وگرنه خیلی احتمالش بالاس که شکست بخوره چون به هر حال هرکدوم از اینا کلی مفهوم دارن که باید شخص یادبگیره و تنها وقتی میتونه تمام اینارو یادبگیره و سختی هاشو تحمل کنه که علاقه زیادی به اونکار داشته باشه . 

     

    پیشنهاد میکنم تخصص ها و شغل های دیگه رو هم در مورد کامپیوتر ها ببینید و تحقیق کنید . این موارد که گفتید بخشی از اوناس . امیدوارم چیزایی که گفتم کمکتون کنه و البته باعث نشه اگه قراره از بین اینها چیزی رو انتخاب کنید وسواس و سردرگمی بیاد سراغتون (take it easy :) ) .

     

  • آلباتروس
    ۱۶ شهریور ۰۰، ۲۳:۲۸
    آلباتروس
    سلام
    مرسی بابت توضیح کاملتون
    راستش خیلی وقته انتخابم رو کردم و تو زمینه طراحی سایت فرانت اند دارم آموزش میبینم css رو
    خیلی ممنون که وقت گذاشتید و توضیح دادید .
  • علیرضا آهنی
    ۲۷ شهریور ۹۹، ۱۴:۳۵
    علیرضا آهنی

    من جمعا 1TB گیگ هارد HDD دارم .که 70% استفاده شدست.

    اینتل i3 دارم.

    و 4 گیگ رم.

    5 سال پیش کامپیوتر رو خریدم.

    از این کامپیوتر ضعیف تر هم افراد دارن و برنامه نویسی میکنن .

    بیشتر به هدفت توجه کن نه موانعش.

  • آلباتروس
    ۲۷ شهریور ۹۹، ۱۴:۴۱
    آلباتروس
    چشم
    ممنون🙏🌸
  • علیرضا آهنی
    ۲۷ شهریور ۹۹، ۱۴:۲۰
    علیرضا آهنی

    مگه مشخصات لپ تاپتون چیه؟

  • آلباتروس
    ۲۷ شهریور ۹۹، ۱۴:۲۵
    آلباتروس
    ضعیفه دیگه اولین ایرادش اینه که دیگه حافظه خالی نداره🤦🏻‍♀️

  • نویسنده آشنا
    ۲۷ شهریور ۹۹، ۱۴:۱۷
    نویسنده آشنا

    من از قیمت لب تاپ های بازار خبر ندارم ولی داخل اینترنت با مشخصاتی که من گفتم، باید حداقل 16 تومن خرج کنید🤷‍♂️

    http://s15.picofile.com/file/8408513234/666.PNG

    داخل دیجی کالا همه اقلام ارزون قیمت فروخته شده و فقط گرون قیمت ها مونده!

    پس از داخل اینترنت چیز مناسبی گیرتون نمیاد!

     

    برید خیابون و مشخصات زیر رو به فروشنده بگین و قیمت بگیرین ببینین گیرتون میاد یا نه

    1.مارک لنوووlenovo (ایسوس هم باشه مشکلی نیست)

    2.RAM 8 GB DDR3

    3.Core i3 3GH.z 

    4.Graphic 1GB الی 2GB  قیمت 2 گیگ نزدیک به دو میلیون هست!) بستگی داره به شما اینکه احتیاج داشته باشین برای کار های گرافیکی یا نه!

    5.هارد یا همون حافظه داخلی لب تاپ هم از 500 گیگ تا 1 ترابایت، بسته به نیاز خودتون! اینکه چقدر فضا نیاز دارین!

    این مشخصات یک سیستم معمولی هست! نه ضعیفه که بگیم بدردنخور، نه قویه که بگیم عالی!

  • آلباتروس
    ۲۷ شهریور ۹۹، ۱۴:۲۲
    آلباتروس
    مرسی از راهنمایی هاتون حتما یادداشت میکنم 

  • علیرضا آهنی
    ۲۷ شهریور ۹۹، ۱۳:۵۳
    علیرضا آهنی

    با نظرات این دوستمون نویسنده آشنا موافقم .

  • آلباتروس
    ۲۷ شهریور ۹۹، ۱۳:۵۶
    آلباتروس
    ممنون
    فعلا یه مشکل بزرگتر دارم اونم تهیه لپ تاپ مناسب هست 
  • نویسنده آشنا
    ۲۷ شهریور ۹۹، ۱۳:۴۵
    نویسنده آشنا

    اگه واقعا یه لپ تاب بدرد بخور و کار امد میخواید ، نباید زیر 8 میلیون(با مشخصاتی که در نظر قبلی گفتم) برای لپ تاب خرج کنید

    ولی اگه کامپیوتر بخرید، و اینکه به نفع شماست، میتونید با هزینه کمتر ،بهترین سیستم رو درست کنید، چون کامپیوتر سر هم کردن و ارتقا دادنش خیلی راحت تر و کار بیشتری میتونید ازش بکشید. و از بابت خراب نشدن هم خیالتون راحت تره:))

  • آلباتروس
    ۲۷ شهریور ۹۹، ۱۳:۵۷
    آلباتروس
    ۸ تومن‌ ؟ منکه گفتم حداقل مبلغی که میتونم بزارم ۱۰ تومنه . با ده تومن لپ تاپ مناسب میشه پیدا کرد ؟ میشه چند تا معرفی کنید لطفا🙏
    ممنون🌸
  • نویسنده آشنا
    ۲۷ شهریور ۹۹، ۱۳:۱۴
    نویسنده آشنا

    تا زمانی که سیستم ضعیفی دارید بیخیال ساخت اپ بشید

    باید حداقل سیستم 64بیتی و 8 گیگ رم داشته باشید تا بتونید با نرم افزار android studio به راحتی اب خوردن کار کنید، کم تر از این باشه، برنامه کند عمل میکنه و حوصله سر بر میشه، چون شبیه ساز هم داره!

    بعلاوه باید فضایی معادل 10 الی 12 گیگ خالی برای این برنامه داشته باشید و دردسر های نصبش هم که دیگه بماند😄👌

    برای ساخت اپ، همون هایی که در نظر اولم براتون فرستادم یاد بگیرید، کافیه:)) بقیه اش دیگه ضمیمه کار هست!

    داخل پست هم ربات رو به ط نوشتین-_-

    خواهش میکنم🌹

  • آلباتروس
    ۲۷ شهریور ۹۹، ۱۳:۳۷
    آلباتروس
    ممنون🙏
    در رابطه با لپ‌ تاپ ، برای خرید لپ تاپ با مشخصاتی که گفتید ، حداقل چقدر هزینه لازمه ؟
  • نویسنده آشنا
    ۲۷ شهریور ۹۹، ۱۱:۳۵
    نویسنده آشنا

    سوال شما: راجب ساخت رباط هم همیشه سوالم این بود که چطوری ازش درآمدزایی میکنن🤔

    جواب: robot رو با ت مینویسن😅، و اینکه بستگی داره چطور بخواین درامدزایی کنین، به فرض مثال اگر شما حرفه ای باشید میتونید با تبلیغ اینکه میتونید ربات تلگرام یا اینستا و ... درست کنید، پول بگیرید و درامد کسب کنید. یا اینکه اگه باز یه مقدار تلاش کنید میتونید از طریق ربات تبلیغات رو پخش کنید و اینطور لازم نباشه خودتون اقدام به تبلیغ کنید و از این طریق درامد زایی کنید.

     

    سوال دوم : مثلا فرض کنیم طراحی وب رو انتخاب کردم ، خب الان باید چه زبانی رو شروع کنم ؟!!!

    ابتدا باید html و بعد از اون css رو شروع کنید، همون طور که میدونید ساختار قالب html هست، و رنگ و لعاب قالب رو css تشکلیل میده . بعد از اتمام این دو زبان به یادگیری javascript و php بپردازین، در حین اینکه php یاد میگیرین ، با mysql هم اشنا میشین، چون این دو با هم مرتبط هستن و به هم احتیاج دارن:))

    در اخر mysql رو یاد بگیرین:)

     

    سوال سوم: و سوال آخر بین۴ تا موردی که گفتم درآمد کدوم بیشتره ؟

    بازم بستگی به شما داره:)) اینکه چه موقعیتی در جامعه داشته باشید، به فرض مثال یه نفر مغازه داره و از طریق طراحی وبسایت میلیون میلیون پول جمع میکنه:))

    یکی رو هم باز میبینید که نه زبان پایتون بلده و بجای مغازه ، داخل شرکت یا جایی مشغول به کار هست و حقوق ماهیانه میگیره از طریق چیزی که بلده:))

    یکی هم هوش خودش رو به کار میندازه و نرم افزار و چیز های باارزش و ضروری مردم رو درست میکنه و از این طریق درامد زایی و ابزار های خودش رو چه از طریق اینترنت و چه از طریق گفتگو و معاشرت، به فروش میرسونه:))

    خودتون دستتون بیشتر برای کدوم یک باز هست؟ اینکه بتونید از طریق فضای مجازی قالب طراحی کنید؟(که باید حسابی زحمت بکشید و کار یک ماه و دو ماه نیست! بلکه باید حداقل 2 سال زحمت بکشید تا داخل اینترنت قالب هایی که طراحی کردید به زبون کاربرا و استفاده کننده ها بیفته و بشناسن شما رو

     

    از طرفی اگر زبان های برنامه نویسی مثل پایتون رو هم یاد بگیرید، که مطمئنم باید حداقل 3 سال وقت بزارید تا از 0 تا 100 اون اشنایی داشته باشید و حرفه ای بشید و به این شرط که تمرین زیاد کرده باشین، نه که حفظی رفته باشین جلو، چون به هیچ وجه حفظ کردن شما رو به جایی نمیرسونه.

    بعد از یادگیری میتونید اقدام به تولید نرم افزار کنید و تبلیغ و درامد زایی :))

  • آلباتروس
    ۲۷ شهریور ۹۹، ۱۲:۵۵
    آلباتروس
    ممنون بازم وقت گذاشتید و جواب دادید . ربات رو تو دو تا نظر قبلی درست نوشته بودم نمیدونم اینجا چرا غلط نوشتم😅
    یکی از دلایلی که تا الان نتونستم شروع کنم اینه که جواب آدم ها با هم متفاوته ، مثلا میگم میخوام اپ بسازم یکی میگه پایتون یکی میگه سی شارپ هر کی یه چی میگه و نمیشه تشخیص داد بالاخره بین اینهمه جواب ، کدوم دقیقتر و درستتر هست🥺
    و دو اینکه برای شروع اول باید اپ مورد نظر رو نصب کرد بعدش شروع کرد به یادگیری ، لپ تاپ من (البته واس بابامه😁) ضعیفه و حافظه هم نداره ، کلی تو گوگل سرچ کردم دیدم حداقل باید ۲۰ تومن هزینه کرد اما همچین پولی ندارم نهایتش بتونم ۱۰ تومن هزینه کنم 🥺🤦🏻‍♀️ با ده تومنم نمیشه چیز بدرد بخوری پیدا کرد 🤦🏻‍♀️
  • علیرضا آهنی
    ۲۷ شهریور ۹۹، ۰۳:۱۷
    علیرضا آهنی

    اول از همه باید معلوم کنی back end کار میخوای بکنی یا front end 

    بک اند بخش انجام محاسبات و جمع اوری و ... یک اپلیکیشن یا برنامه ست.

    فرانت اند خوشگل کردن و کاربری راحت اون محاسبات رو ممایش اون به کاربره

  • آلباتروس
    ۲۷ شهریور ۹۹، ۰۳:۲۴
    آلباتروس
    با این دو اصطلاح امروز آشنا شدم
    Front end
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Made By Farhan TempNO.7